Když jsem byla menší nechápala jsem tátovu oblíbenou větu, kterou pronášel skoro pokaždé, když něco s mamkou řešili: "Tak počkej, to s...

Můj diář a kalendář

Když jsem byla menší nechápala jsem tátovu oblíbenou větu, kterou pronášel skoro pokaždé, když něco s mamkou řešili: "Tak počkej, to si musím zapsat do diáře." Říkala jsem si, proč si píše, co bude dělat za 2 měsíce? Není to nějak brzo?

S postupem přibývajícího věku mi to začínalo všechno dávat větší smysl, i když všichni víme, že na základce to obnášelo asi tak napsat si do úkolníčku, co je za úkol. :D Na gymplu už se tohle zapisování stalo důležitějším a plánování času nutnějším, ale teprve teď s vysokou jsem poznala, že opravdu nechápu lidi, kteří neplánují. Já mám většinou plán tak na 1-2 měsíce dopředu. Najednou se totiž ukázalo, že musím umět skloubit přítele, rodinu, kamarády, koníčky, práci, docházku do školy, učení (všimněte si, že učení zmiňují až na posledním místě, přesně, jak to mám i ve skutečnosti:D) a že to není tak jednoduché. Tohle plánování mi neuvěřitelně usnadňují můj diář a kalendáře. Jsou mojí pravou rukou a opravdu se bez nich neobejdu.

V poslední době jsem si (hlavně na školní věci) hodně oblíbila tento typ kalendáře. Tento formát je pro mě totiž nejpřehlednější, celý měsíc na jedné straně, a dobře se v něm plánují hlavně dlouhodobější akce (čti učení na zkoušky). Je vám tedy určitě jasné, jakou jsem měla radost, když holky z A cup of style vytvořili tyto parádní kalendáříky! :) Navíc mi vyhovuje, že si odšrtávám uplynulé dny a mám radost, pokud jsem splnila naplánované věci.


Druhou věcí na plánování každodenních věcí je tento diář od Filofaxu. Musím uznat, že je to větší investice, ale já ji určitě nelituji. Diář je totiž mojí druhou rukou a když ho náhodou někdy zapomenu hodit do kabelky, cítím se pak celý den nesvá.



Důležitou součástí mého diáře jsou všemožné lístečky, nálepky a papírky, které mi usnadňují organizaci času a zapisování. Každá věc má svoji určitou barvu a já hned po otevření diáře tedy vidím na čem jsem (a co všechno nestíhám). Diáře od Filofax mají tu výhodu, že mají spoustu přihrádek, kam tyto své kravinky můžu umístit. 



Jsem hrozný puntíčkář (nebo snad tak trošku úchyl?:D) a proto je nemyslitelné, aby bylo v diáři něco přeškrtlé nebo přepsané. Skvělým pomocníkem je tedy tohle přepisovací pero, které je na mé zapisování jako stvořené. 


Tak tohle jsou moji pomocníci v organizaci času. Taky používáte papírové diáře nebo vám radši vyhovují kalendáře v mobilu? 

Vaše SOS Michaela

1 komentář:

  1. Ahoj :) Taky používám papírové diáře :) Jsem ráda, že jsi napsala třeba o tomhle :) Přece jen každý potřebuje trochu inspirace jak má co dělat např. právě v tom diáři :) jen tak dál :)

    OdpovědětVymazat